fbpx
SOCIALE MEDIER

SOCIALE MEDIER

De sociale medier kan være lidt af en jungle at finde rundt i. Som virksomhed skal man kunne mange ting på én gang. Og det gør det ikke bedre, at konkurrencen er enorm. Der er mange som dig – og alle vil gøre sit for at vinde modtagerens gunst. 

Derfor skal du ikke blot lukke øjnene, når du trykker ‘udgiv’ på dine opslag. Du har brug for en strategi. Og så skal du være vedholdende, så du kan lære af din erfaring ved at se på, hvilke opslag dine følgere godt kan lide. For på SoMe skriver du altid til dine følgere. Går alt, som det skal, vil dine følgere begynde at agere som ambassadører for dig og dermed tiltrække flere kunder i biksen. 

Et godt opslag på SoMe skal:

  1. skabe reach og engagement (ved hjælp af likes, delinger og kommentarer).
  2. gøre opmærksom på sig selv bl.a. ved hjælp af billeder og smileys.
  3. være værd at stoppe sin scrollen for.
  4. vække følelser hos dine følgere.
  5. være personligt og fortælle, hvem din virksomhed er.
  6. … ikke nødvendigvis sælge noget.
  7. … i hvert fald ikke i hvert opslag. Modtageren skal først varmes op. 

Hov. Hvad er nu det. Skal du ikke sælge dit produkt i hvert opslag? Nej, desværre ikke. Når en person logger på Facebook, gør de det for at læse venners opslag, blive underholdt og slappe af. De bruger reptilhjernen. Og der skal meget til, før de skifter til den hjernehalvdel, som kan fordybe sig, lære noget eller ændre adfærd. 

Tag virkemidlerne i brug
Derfor kræver det arbejde at sælge på SoMe. Vælg fx at have fokus på salg i hvert femte opslag, men brug så tonsvis af energi på at underholde og inspirere i de fire andre. De fleste budskaber kan vinkles, så det pirrer til reptilhjernen. Fx kan du indlede opslaget med at stille et spørgsmål, eller du kan bruge punktform, store bogstaver, smileys eller et billede af en smilende baby.

Når du ved, hvordan du skaber visninger, opmærksomhed, engagement og får modtageren til at bruge lang tid på dit opslag. Ja, så får du et succesfuldt opslag på de sociale medier. 

Hvad koster det at få hjælp til SoMe fra en freelance tekstforfatter?

Jeg har siddet med rigtig mange opslag for forskellige typer af virksomheder. Især på Facebook og LinkedIn. For mig er det én af de sjoveste udfordringer. Du har ikke meget tekst at gøre med – så hvert ord og hver smiley skal overvejes ekstra nøje. 

Hvis du har brug for hjælp til at skrive organiske opslag på sociale medier som Facebook og LinkedIn, så kontakt mig gerne. Min timepris er 680 kr. ekskl. moms. Indgår vi i et længerevarende samarbejde kan vi sammen finde en pris.

Denne hjemmeside anvender cookies. Når du bruger denne side, accepterer du Ordnørkleriets brug af cookies til trafikmåling og optimering af sidens indhold.   Læs mere