fbpx
TEKSTER TIL HJEMMESIDE

TEKSTER TIL HJEMMESIDE

Din hjemmeside er i mange tilfælde det første sted, kunden møder dig. Så det er nu, det gælder. Du skal give et godt førstehåndsindtryk og vælge de helt rigtige ord til hjemmesidens mange tekster. Synes du, det er en udfordring at få budskaberne ud over rampen? Så hjælper jeg gerne. 

Hjemmesiden skal kunne arbejde for dig. Inspirere modtageren til at vælge netop dine produkter eller ydelser. Informere allerede eksisterende kunder om nye tiltag, du har arbejdet på for at forny din forretning. Og så skal den kunne tale samme sprog som Google, så du får en god placering i søgemaskinerne og dermed får muligheden for at afsætte produkter til endnu flere kunder. 

Og hvordan gør man så det? Med alle de ord, der er pakket ind i hjemmesidens utallige tekster. Du skal bare vælge de helt rigtige. 

En hjemmesidetekst kan være:

  • beskrivelser af produkter/ydelser og din virksomhed.
  • kundecases baseret på interviews af tilfredse kunder.
  • artikler, der deler nyheder eller viden inden for din branche.
  • blogindlæg, som kan inspirere og være en del af din content marketing strategi.
  • kategori- eller produkttekster, som giver plus på SEO-kontoen.

Alle former for hjemmesidetekster kan give værdi til din virksomhed. Og en god hjemmeside indeholder ofte en fin blanding af ovenstående. Men uanset teksttype skal de ofte lede kunden videre til et salg. Dette tænker jeg også ind i de hjemmesidetekster, jeg skriver for dig – blandt andet ved at bruge CTA. 

Når teksterne skal leve online, skal budskaberne desuden serveres i korte sætninger og simple formuleringer. Din læser har travlt, og bliver han/hun frustreret eller uinteresseret, er der kort fra tanke til handling. De klikker ud af din hjemmeside og finder en anden virksomhed at lægge deres penge hos.

Vælger du mig til at skrive dine hjemmesidetekster, sørger jeg altid for, at jeg både har dig og dine kunder for øje. Jeg vælger en fin balance mellem, hvad du ønsker at kommunikere i dine tekster, og hvad kunden vil finde interessant/relevant. Og så pakker jeg budskaberne ind i en stil og tone, som passer til din branche og virksomhed. Med hjælp fra dig og din erfaring. 

Og hvad er prisen for en freelance tekstforfatter så?

Huslejen betaler desværre ikke sig selv, så jeg bliver nødt til at få lidt skillinger for at skrive skarpe tekster til din hjemmeside. Min timepris er 680 kr. ekskl. moms. I bytte får du en dedikeret, grundig og effektiv tekstforfatter, som har stor erfaring med at skrive tekster, som skal bo online. Ønsker du en pris på en større tekstopgave, så kontakt mig, og vi finder sammen en løsning.

SOCIALE MEDIER

De sociale medier kan være lidt af en jungle at finde rundt i. Som virksomhed skal man kunne mange ting på én gang. Og det gør det ikke bedre, at konkurrencen er enorm. Der er mange som dig – og alle vil gøre sit for at vinde modtagerens gunst. 

Derfor skal du ikke blot lukke øjnene, når du trykker ‘udgiv’ på dine opslag. Du har brug for en strategi. Og så skal du være vedholdende, så du kan lære af din erfaring ved at se på, hvilke opslag dine følgere godt kan lide. For på SoMe skriver du altid til dine følgere. Går alt, som det skal, vil dine følgere begynde at agere som ambassadører for dig og dermed tiltrække flere kunder i biksen. 

Et godt opslag på SoMe skal:

  1. skabe reach og engagement (ved hjælp af likes, delinger og kommentarer).
  2. gøre opmærksom på sig selv bl.a. ved hjælp af billeder og smileys.
  3. være værd at stoppe sin scrollen for.
  4. vække følelser hos dine følgere.
  5. være personligt og fortælle, hvem din virksomhed er.
  6. … ikke nødvendigvis sælge noget.
  7. … i hvert fald ikke i hvert opslag. Modtageren skal først varmes op. 

Hov. Hvad er nu det. Skal du ikke sælge dit produkt i hvert opslag? Nej, desværre ikke. Når en person logger på Facebook, gør de det for at læse venners opslag, blive underholdt og slappe af. De bruger reptilhjernen. Og der skal meget til, før de skifter til den hjernehalvdel, som kan fordybe sig, lære noget eller ændre adfærd. 

Tag virkemidlerne i brug
Derfor kræver det arbejde at sælge på SoMe. Vælg fx at have fokus på salg i hvert femte opslag, men brug så tonsvis af energi på at underholde og inspirere i de fire andre. De fleste budskaber kan vinkles, så det pirrer til reptilhjernen. Fx kan du indlede opslaget med at stille et spørgsmål, eller du kan bruge punktform, store bogstaver, smileys eller et billede af en smilende baby.

Når du ved, hvordan du skaber visninger, opmærksomhed, engagement og får modtageren til at bruge lang tid på dit opslag. Ja, så får du et succesfuldt opslag på de sociale medier. 

Hvad koster det at få hjælp til SoMe fra en freelance tekstforfatter?

Jeg har siddet med rigtig mange opslag for forskellige typer af virksomheder. Især på Facebook og LinkedIn. For mig er det én af de sjoveste udfordringer. Du har ikke meget tekst at gøre med – så hvert ord og hver smiley skal overvejes ekstra nøje. 

Hvis du har brug for hjælp til at skrive organiske opslag på sociale medier som Facebook og LinkedIn, så kontakt mig gerne. Min timepris er 680 kr. ekskl. moms. Indgår vi i et længerevarende samarbejde kan vi sammen finde en pris.

TRYKSAGER / PDF

Du skal deltage i en messe. Alt skal være på plads. Bolsjer, dine nyeste produkter og en forberedt salgstale. Og nå ja, så var der lige de dér flyers, foldere og roll-ups. Har du styr på din offline markedsføring, så den fanger målgruppen og konverterer dem til tilfredse kunder?

En god markedsføringsstrategi består ofte af både offline og online markedsføring. Trykte medier giver mere tid til fordybelse end online, hvor kunden hurtigt kan klikke væk fra din hjemmeside, hvis du ikke fanger deres interesse. Med en tryksag har kunden nemlig mulighed for at tage dine ord med hjem. Og forhåbentligt kontakte dig og gøre brug af dine produkter eller ydelser.

En tryksag kan være:

  • flyers, foldere og postkort.
  • brochurer og publikationer.
  • plakater og roll-ups.

Sig det, som det er
I en mindre tryksag, som en flyer eller et postkort, får du din sag for. Du har ikke meget tekst eller plads at gøre godt med, og derfor skal der skæres helt ind til kernen. Sig meget med få ord. Hvad er dit budskab? Og hvordan er det relevant for modtageren? Modtager skal ikke have budskabet proppet ned i halsen. Det skal serveres som en tre retters menu med både vin og dessert. Dine ord skal være fængende, vedkommende og ukomplicerede. Du må ikke kede din modtager ihjel.

I publikationer (eller online PDF’er) har du mulighed for virkelig at gå i dybden med et emne. Men bare fordi du har mange ord til rådighed, betyder det ikke, at teksterne skal blive komplicerede. Det er et no-go og en dræber for læseglæden. Drop de værste fagtermer, og sig tingene, som de er.

Jeg har stor erfaring i at omdanne fakta, research og interviews til informerende og inspirerende tekster – helt nede på jorden. I 2022 stod jeg fx for en del af tekstproduktionen til et Cabi-notat om grøn omstilling udarbejdet for Rådet for Samfundsansvar og Verdensmål.

Udfører jeg flere opgaver for dig, sørger jeg for, at teksterne altid har en rød tråd, når det gælder tone, budskaber og skrivestil. Både i dit online og offline markedsføringsmateriale.

Nå, hvad koster en freelance tekstforfatter så?
Selvom jeg elsker at nørkle med ord, så skal der også brød på bordet. Derfor har jeg en konkurrencedygtig timepris på 680 kr. ekskl. moms. For den pris får du en erfaren tekstforfatter, som fører en løbende dialog, forventningsafstemmer, tør stille de rigtige spørgsmål – og som død og pine elsker at skrive.

Har du brug for simpel opsætning af din tryksag/PDF, tilbyder jeg også dette.

PRESSEMEDDELELSER

Et godt omdømme er resultatet af meget arbejde. Produkter i god kvalitet. En kundeservice, som svarer hurtigt. Engagement i lokalsamfundet. Medarbejdere, som går glade på arbejde, og som føler sig respekteret og værdsat.  

Du kan ikke styre, hvad andre tænker om dig. Du kan ikke skabe et omdømme. I hvert fald ikke hundrede procent. Men du kan stadig forme det billede, som andre har af dig. Det kan du bl.a. ved at formidle de gode historier, som gemmer sig i din virksomhed. Stort som småt. Så længe det er en god historie, som har relevans for avisens modtagere, så er det værd at skrive om. 

En god pressemeddelelse skal:

  1. være relevant for mediets modtagere.
  2. indeholde en god historie.
  3. styrke dit omdømme og være med til at sætte dagsordenen.
  4. skrives efter nyhedstrekanten.
  5. være fængende, indbydende og fejlfri, så journalisten får lyst til at arbejde videre med den og bringe den i avisen.

Så hvad har du at fortælle?
Måske klarer virksomheden sig rigtig godt økonomisk for tiden. Det kan være en god historie med nyhedsværdi, men vinklen skal gøres endnu skarpere:

  • Er omsætningen rekordstor? Og er den særlig, fordi der fx har været krise i din branche?
  • Har I brugt en del af overskuddet på at hyre flere medarbejdere? Eller til at tage socialt ansvar i lokalområdet?
  • Har I kæmpet jer fri af flere års modgang? Fx ved at tænke nyt og åbne en webshop eller gøre jeres produkter mere bæredygtige? 

Giver du journalisten en god historie med en skarp vinkel, som målgruppen vil finde interessant – så har pressemeddelelsen gjort sit arbejde godt. 

Når jeg skriver, tænker jeg ofte i storytelling. Uanset om det gælder pressemeddelelser, casehistorier eller blogindlæg. Enhver god historie skal have roller såsom ‘den gode’, ‘den onde’ og en ‘hjælper’. Og en interessant historie kan sagtens pakkes ind i en pressemeddelelse, hvor det er nyhedstrekanten, der styrer. 

Hvad koster en freelance tekstforfatter som dig så?

Jeg er spændt på at høre, hvilken historie jeg skal hjælpe dig med at formidle i en pressemeddelelse. Min timepris er 680 kr. ekskl. moms. For det beløb får du en effektiv tekstforfatter, som er uddannet cand.ling.merc og både har arbejdet teoretisk og praktisk med journalistisk tekstforfatning. Jeg skrev bl.a. samtlige pressemeddelelser for Røde Kors Thorsø-Ulstrup fra 2017-2022 med stor succes.

Denne hjemmeside anvender cookies. Når du bruger denne side, accepterer du Ordnørkleriets brug af cookies til trafikmåling og optimering af sidens indhold.   Læs mere